Årets FrivilligBørs fandt sted den 27. september i Tanken på Gimle. I videoen herunder kan du få et overblik over arrangementet:
Som det kan ses på videoen, summede Tanken på Gimle af aktivitet. Med i alt 104 aftaler blev det den hidtil mest succesrige børs, og begejstringen var stor hos de mere end 100 deltagere. Mange havde gjort sig umage med påklædningen, så de var nemme at finde for dem, der ville lave aftaler med dem.
Se det udsendte Børskatalog, som deltagerne brugte til at forberede sig.
Lige fra tidspunktet, hvor BørsBossen Kasper Bæk fra Spar Nord Bank ringede med klokken for at sætte børsen i gang, var der livlig aktivitet på gulvet. Deltagerne diskuterede tilbud og ønsker og fandt sammen om aftaler til fælles gavn og glæde.
Flere erhvervsvirksomheder har også fået øje på, hvor effektiv en frivilligbørs kan være til at højne deres sociale profil med CSR-aktiviteter, og til at skabe synlighed og udvide deres netværk. Fx står bankernes lokaler jo som regel tomme om aftenen, så de kan lånes ud til foreninger. Et andet eksempel er, at mange foreninger har svært ved at få udarbejdet brochurer og plakater. Grafisk assistance er derfor en stor hjælp for dem.
Katedralskolen deltog i år med en hel gruppe meget aktive elever, da frivillighed de senere år er blevet inddraget på gymnasierne.
Blandt årets "topscorere" mht. aftaler ligger bl.a. Natteravnene, der møder stor velvillighed, hvor de end færdes. De fik aftale om bl.a. pausefaciliteter og adgang til gratis kaffe, når de går deres runder.
Roskilde Computerstue (Ældre hjælper Ældre) var særdeles populære med især it-support og kurser. Sct. Hans Have, som jo drives af frivillige, fik ligeledes flere gode aftaler i stand, bl.a. med Projekt Følgeven.
Indgåede aftaler
Med 104 indgåede aftaler slog vi rekorden fra 2016. Se alle FrivilligBørsaftaler i 2017 her.
Deltagere
Der var tilmeldt i alt 102 deltagere på FrivilligBørsen, hvoraf 8 deltog for mere end een forening.
- 54 repræsentanter for 38 forskellige foreninger
- 23 repræsentanter for 6 forskellige kommunale institutioner
- 13 repræsentanter for 8 forskellige erhvervsvirksomheder
- 1 borger/privatperson
- 8 frivillige hjælpere